Five Tribes Five Tribes

Forum

Suche
Forum » Discussie - Nederlands » Overstroming
Anzeigen: Heutige Nachrichten 
  
VerfasserThema
Erik Uitdebroeck
Senior Member
Lieutenant Colonel

Fan-Seite
Nachrichten: 997
Registriert:
December 2006
Overstroming Mon, 30 December 2013 18:57
'Allo, 'allo,

Vraagje in verband met overstroomde scenario's:
Als bij een scenario heel de boel is overstroomd, behalve de "higher grounds" (Terrain 25), dan ga ik er van uit dat in het overstroomde deel de beweging beperkt is tot 1 vakje.
Mag ik dan met een infanterie-unit één vakje zetten, aanvallen en take ground doen? Als ik dat zou doen, heb ik wel twee vakjes gezet.
Ik heb in de FAQ gelezen, maar ik krijg tegenstrijdige antwoorden ...

Bedankt en doei.
      
Antoi
Senior Member
Bring Boys Back Home

Fan-Seite
Nachrichten: 656
Registriert:
March 2005
Re:Overstroming Mon, 30 December 2013 19:20
Quote:

Movement: To move onto a Flooded
Field hex, a unit must be adjacent to the
Flooded Field. A unit that enters a Flooded
Field must stop and may not move further
on that turn
. A unit that leaves a Flooded
Field may only move onto an adjacent hex.
Battle: An Infantry or Artillery unit on
a Flooded Field hex does not have any
battle restrictions
. An Armor unit may not
battle the turn it moves onto, or out of, a
Flooded Field hex. An Armor unit that
makes a successful Close Assault Combat on a unit in a Flooded Field may Take
Ground but may not make an Armor Overrun.


Dit is uit de terrain pack, waar de regel geintroduceerd zijn.
De onderstreepte regel is van toepassing op units die flooded fields inlopen. Deze mogen dus geen take ground doen. Ik weet niet hoe het zit als ze er al in staan. Take ground is volgens mij onderdeel van de Battle fase, en daar staat dat er geen restricties zijn voor infanterie.

Ik zoek ondertussen nog even verder Smile

[Aktualisiert am: Mon, 30 December 2013 19:20]

      
JJAZ
Senior Member
Lieutenant Colonel

Fan-Seite
Nachrichten: 618
Registriert:
May 2008
Re:Overstroming Tue, 31 December 2013 15:11
Eigenlijk is het heel simpel.
Als er staat MUST STOP kan je nooit meer take ground of armor overrun doen tenzij de uitzondering erbij staat MAY TAKE GROUND of MAY OVERRUN.

De enige uitzonderingen rap uit mijn hoofd zouden combat kaarten kunnen zijn maar nog niet meegemaakt in bv flooded fields.

GR J.
      
Erik Uitdebroeck
Senior Member
Lieutenant Colonel

Fan-Seite
Nachrichten: 997
Registriert:
December 2006
Re:Overstroming Tue, 31 December 2013 15:30
Dag Johan,

Dank voor het snelle antwoord.
Maar bij strand (waar er maximum beweging is van twee vakjes) mag take ground wel? Dan beweeg je toch ook drie vakjes?

't Zal aan mij liggen ... Laughing

[Aktualisiert am: Tue, 31 December 2013 15:30]

      
JJAZ
Senior Member
Lieutenant Colonel

Fan-Seite
Nachrichten: 618
Registriert:
May 2008
Re:Overstroming Tue, 31 December 2013 17:19
Erik Uitdebroeck wrote on Tue, 31 December 2013 15:30

Dag Johan,

Dank voor het snelle antwoord.
Maar bij strand (waar er maximum beweging is van twee vakjes) mag take ground wel? Dan beweeg je toch ook drie vakjes?

't Zal aan mij liggen ... Laughing


Eric nogmaals let op de tekst.
Staat er op de kaart van het strand MUST STOP?
Nee dus Smile
Wat betekent dat je inderdaad take ground mag doen.

Enkel bij een terrein kaart met MUST STOP kan je niet anders dan stoppen.
Enkele voorbeelden:

FORREST,HEDGEROWS,OCEANS(staat er niet op maar spreekt voor zich)
TOWNS AND VILLAGES,WIRE,BARRACKS,CHURCHES,FACTORY etc...

Enkel kaarten kunnen dat overroepen denk maar aan bv. Behind Enemy Lines.

Bij Océans zijn Landingsschepen en andere schepen ook weer uitzondering.

GR.J

[Aktualisiert am: Tue, 31 December 2013 17:21]

      
Erik Uitdebroeck
Senior Member
Lieutenant Colonel

Fan-Seite
Nachrichten: 997
Registriert:
December 2006
Re:Overstroming Tue, 31 December 2013 17:23
Ok, gezien.
Dank en tot ziens.
      
Antoi
Senior Member
Bring Boys Back Home

Fan-Seite
Nachrichten: 656
Registriert:
March 2005
Re:Overstroming Wed, 01 January 2014 09:16
JJAZ wrote on Tue, 31 December 2013 15:11

Eigenlijk is het heel simpel.
Als er staat MUST STOP kan je nooit meer take ground of armor overrun doen tenzij de uitzondering erbij staat MAY TAKE GROUND of MAY OVERRUN.

De enige uitzonderingen rap uit mijn hoofd zouden combat kaarten kunnen zijn maar nog niet meegemaakt in bv flooded fields.

GR J.


precies, dat is de gangbare regel. maar bij de quote van uit mijn bericht staat naast de "must stop" regel, wel dat tanks take ground mogen doen.
dat is het verwarrende Smile
      
JJAZ
Senior Member
Lieutenant Colonel

Fan-Seite
Nachrichten: 618
Registriert:
May 2008
Re:Overstroming Wed, 01 January 2014 09:56
Antoi wrote on Wed, 01 January 2014 09:16

JJAZ wrote on Tue, 31 December 2013 15:11

Eigenlijk is het heel simpel.
Als er staat MUST STOP kan je nooit meer take ground of armor overrun doen tenzij de uitzondering erbij staat MAY TAKE GROUND of MAY OVERRUN.

De enige uitzonderingen rap uit mijn hoofd zouden combat kaarten kunnen zijn maar nog niet meegemaakt in bv flooded fields.

GR J.


precies, dat is de gangbare regel. maar bij de quote van uit mijn bericht staat naast de "must stop" regel, wel dat tanks take ground mogen doen.
dat is het verwarrende Smile


Dus zie je dat de uitzondering op de kaart het toelaat.
Maar voor andere units geld must stop.
Het is altijd goed de tekst heel goed te lezen ôp de kaarten,
Zo hebben mijn Engels talige vrienden het me altijd geleerd.
Desondanks blijft het voor ons altijd een vreemde taal en moeilijker te doorgronden dan ons taaltje Smile
J.
      
Antoi
Senior Member
Bring Boys Back Home

Fan-Seite
Nachrichten: 656
Registriert:
March 2005
Re:Overstroming Wed, 01 January 2014 21:59
Very Happy

inderdaad, soms is engels lastig om te doorgronden. Aan de andere kant zitten er ook weer zoveel uitzonderingen in memoir dat niets mijn meer verbaasd Smile
      
    
Vorheriges Thema:Ttr online
Nächstes Thema:memoir44 op tablet
Gehen Sie zum Forum: