Five Tribes Five Tribes

Forum

Suche
Forum » Discussie - Nederlands » wat bij armor overrun
Anzeigen: Heutige Nachrichten 
  
VerfasserThema
Michael Von Älterman
Senior Member
Michael Wittmann

Fan-Seite
Nachrichten: 327
Registriert:
January 2007
wat bij armor overrun Tue, 27 February 2007 01:21
1.Stel dat ik tijdens een gevecht een unit uitschakel, mag ik dan een armor overrun toepassen en een ander aansluitend hex aanvallen?

2. Stel dat ik een command kaart armor assault trek. Ik vecht in close combat met één extra dobbelsteel, indien ik tijdens die beurt een armor overrun kan doen mag ik dan opnieuw vechte met een extra dobbelsteen, als ik opnieuw in close combat kom met de terugtrekkende unit.

3. Mag ik dan ook een ander unit, aanvallen, met één extra dobbelsteen, indien de eerste is uitgeschakeld en bij de armor overrun in in close combat kom met een andere unit.?
      
Michael Von Älterman
Senior Member
Michael Wittmann

Fan-Seite
Nachrichten: 327
Registriert:
January 2007
Re:wat bij armor overrun Sat, 10 March 2007 17:37
hallo bezoekers van het forum

Blijkbaar lezen er velen de vraag die gesteld wordt, maar weinigen kunnen er blijkbaar op antwoorden.

Op franstalig forum heb ik dezelfde vraag gesteld en binnen de 30 min (rond 00.30u had ik al een antwoord ontvangen.

M44 groeten,

      
MorpheusBE
Junior Member

Fan-Seite
Nachrichten: 19
Registriert:
November 2005
Re:wat bij armor overrun Wed, 25 April 2007 11:01
Als je dan nog even het antwoord op de vraag hier kan posten weet ook iedereen die het (nog) niet wist het in ene keer..
      
Michael Von Älterman
Senior Member
Michael Wittmann

Fan-Seite
Nachrichten: 327
Registriert:
January 2007
Re:wat bij armor overrun Tue, 08 May 2007 00:02
hallo,

Hier de antwoorden bij een armor overrun

vraag 1 is ja

vraag 2 is neen

vraag 3 is neen

ter verduidelijking heb in het antwoord door Richard Borg in bijlage toegevoegd.


Close Assault card
Only Infantry and Armor units adjacent to enemy units are ordered. Units battle with 1 additional die in the close assault attack. Armor units after a successful close assault attack may make an overrun.
- The Armor unit on this overrun attack is not with 1 additional die even if the armor unit makes another close assault attack (enemy in adjacent hex).
- If there is no enemy unit in an adjacent hex after a successful close assault the armor unit may fire.

Their Finest Hour card
Any units that are ordered battle with 1 additional die for the entire turn.
This includes all armor attacks this turn.

Armor Assault
- Armor units that attack at close assault (enemy unit is adjacent) will battle with 1 additional die.
- An armor unit that fires will not battle with 1 additional die.
- Armor units after a successful close assault attack may make an overrun bonus attack and if the armor unit makes another close assault attack it will battle with 1 additional die.
- If there is no enemy unit in an adjacent hex after a successful close assault the armor unit may fire.

Hope this helps...
Richard Borg
      
Moomer
Member
Lucky Bastard

Fan-Seite
Nachrichten: 80
Registriert:
March 2005
Re:wat bij armor overrun Wed, 14 September 2011 02:49
Ziet er naar uit dat het antwoord op vraag 2 toch ja is volgens R. Borg.
      
Dietrich von Kleist
Senior Member
Total Victory

Fan-Seite
Nachrichten: 741
Registriert:
June 2005
Re:wat bij armor overrun Wed, 14 September 2011 08:34
Hallo,

In het antwoord van Borg staat "...NOT with 1 additional die".
"The Armor unit on this overrun attack is not with 1 additional die even if the armor unit makes another close assault attack (enemy in adjacent hex)".
Het antwoord op vraag 2 is volgens mij dus "nee".

      
Moomer
Member
Lucky Bastard

Fan-Seite
Nachrichten: 80
Registriert:
March 2005
Re:wat bij armor overrun Wed, 14 September 2011 13:51
Inderdaad, de notoire gemiste "not". Het was weer laat...
Ik heb reeds situaties met en zonder extra dobbelsteen online gezien (voor die bug dan weer verwijderd was), en dat leidt dan weer tot twijfel en verwarring...

[Aktualisiert am: Wed, 14 September 2011 13:53]

      
JJAZ
Senior Member
Lieutenant Colonel

Fan-Seite
Nachrichten: 621
Registriert:
May 2008
Re:wat bij armor overrun Thu, 15 September 2011 17:57
Leutnant Michel wrote on Tue, 27 February 2007 01:21

1.Stel dat ik tijdens een gevecht een unit uitschakel, mag ik dan een armor overrun toepassen en een ander aansluitend hex aanvallen?

2. Stel dat ik een command kaart armor assault trek. Ik vecht in close combat met één extra dobbelsteel, indien ik tijdens die beurt een armor overrun kan doen mag ik dan opnieuw vechte met een extra dobbelsteen, als ik opnieuw in close combat kom met de terugtrekkende unit.

3. Mag ik dan ook een ander unit, aanvallen, met één extra dobbelsteen, indien de eerste is uitgeschakeld en bij de armor overrun in in close combat kom met een andere unit.?



Even een kleine rechtzetting.

Ik denk dat jullie de kaarten close assault en armor assault door elkaar halen.


Bij Armor assault en overrun krijg je altijd een extra dobbelsteen afhankelijk van als dit mogelijk is en er geen terrain perikelen zijn.
zelfde geld voor TFH kaart.


Bij Close assault is echter de uitzondering van 1 extra dobbelsteen bij de initiele aanval.

Mijn excuses als ik verkeerd ben , maar zo speel ik het al jaren.

Met terein perikelen bedoel ik als de unit die je aanvalt bv in een bos terugtrekt bij de vlag die je eventueel gooide in je eerste aanval.
Of als je zelf in terrein beweegt met de overrun, dan kan het zelfs zijn dat je niet meer mag aanvallen zie bv bos.

Om heel duidelijk te zijn:

Ik val met TFH of ARMOR ASSAULT een unit in open terrein aan:
Dus gooi ik 4 Dobbelstenen.
Stel de unit is uitgeschakeld en ik doe een overrun en kom naast een andere vijandige unit die in open terrein staat gooi ik opnieuw 4 dobbelstenen.


Ik val met TFH of ARMOR ASSAULT een unit in open terrein aan:
Dus gooi ik 4 Dobbelstenen.
Stel de unit krijgt een vlag en trekt in open terrein terug en ik doe een overrun en kom naast dezelfde of een andere vijandige unit gooi ik opnieuw 4 dobbelstenen(hier kan ik zelfs kiezen naar welke unit).


Ik val met TFH of ARMOR ASSAULT een unit in open terrein aan:
Dus gooi ik 4 Dobbelstenen.
Stel de unit krijgt een vlag en trekt in een bos terug en ik doe een overrun en kom naast dezelfde of een andere vijandige unit in een bos gooi ik opnieuw 1 extra dobbelstenen maar nu komt de terrain bescherming in aanmerking bv 2 dobbelstenen maximum.

Bij CLOSE ASSAULT is de overrun altijd met het normale aantal toegestane dobbelstenen.

Groeten Johan

[Aktualisiert am: Thu, 15 September 2011 18:14]

      
Moomer
Member
Lucky Bastard

Fan-Seite
Nachrichten: 80
Registriert:
March 2005
Re:wat bij armor overrun Thu, 15 September 2011 20:30
Er is al heel wat over gevraagd en geantwoord maar ze zijn er nu wel uit denk ik.

je hebt gelijk :
-Armor assault en TFH = extra dobbelsteen bij overrun
-Close Combat = geen extra dobbelsteen bij overrun.

Het probleem is dat bij elk online scenario alle ingredienten opnieuw moet worden ingevoerd en wegens enkele bugs
zijn een aantal overruns in het verleden niet
correct verlopen.
Dat veroorzaakte dan weer verwarring...
Gelukkig worden de bugmeldingen bij DOW vlot opgevolgd en de fouten er vrij snel uitgegooid.

[Aktualisiert am: Thu, 15 September 2011 20:31]

      
    
Vorheriges Thema:Invite met M'44 Online Expert Mode
Nächstes Thema:Geen antwoord op regel vraag.
Gehen Sie zum Forum: